Інструкція по формуванню проєктної заявки
Інструкція по формуванню проєктної заяви автором
Консультацію щодо подання проєкту
можна отримати за електронною поштою: economy_donets@ukr.net
Пошук ідеї
Озирніться навколо.
Пройдіться по своєму селищі чи селі. Поговоріть з друзями і близькими.
На що вони скаржаться, про що мріють? Придивіться до мам із дітьми і
людей похилого віку – зазвичай громадське середовище створює
найбільше труднощів саме для них. Подумайте про те, що
близько саме вам, у чому ви компетентні, на чому добре знаєтеся. Адже вам
потрібно буде не тільки подати ідею, а й обґрунтувати і скласти її бюджет.
НАЗВА*
Сформулюйте її коротко і
чітко. Назва має містити не більше 6–8 слів. Не потрібно описувати суть проєкту,
дайте якийсь тег, ідею. Це саме те, що побачать люди в першу чергу, те, що їх
має зацікавити читати про проєкт далі. Зосередьтеся на об'єкті,
який має бути створений. Назва повинна містити вказівку щодо того, який саме
об'єкт буде створений або змінений, що саме буде реалізовано.
Приклади вдалих назв: "Свято небесних
ліхтариків по вуліці Центральній", "Сквер
"Промінчик" на місці пустиря на Левандівці".
Погана назва може бути:
а) занадто довгою,
б) занадто
бюрократичною,
в) не мати вказівки на
конкретний предмет / об'єкт.
Приклади невдалих назв:
"Проєкт реконструкції муніципального об'єкта номер 133 за адресою вул.
Шевченка, 3", "Перекладання асфальту", "Допомога
дітям-сиротам".
КОРОТКИЙ ОПИС ПРОЄКТУ* (400 символів):
Спробуйте в 2-4 реченнях
розкрити суть свого проєкту і його ключову відмінність. Що він собою являє? Що
несе під собою його назва?
Вкажіть коротко в чому
полягає проблема чи потреба, чому є необхідність в реалізації, до чого призведе
нереалізація вашого проєкту (обрушиться дах школи, дітям не буде де гратися). Додайте,
що зміниться, якщо ця проблема вирішиться.
Перечитайте опис, видаліть всі зайві
слова, які не додають сенсу. Покажіть
назву і короткий опис декільком своїм друзям і запитайте, чи зрозуміло їм з
цього тексту, що саме ви пропонуєте зробити. Відредагуйте граматику: це також буде
впливати на сприйняття вашого проєкту.
Приклад хорошого опису
для проєкту "Сквер "Промінчик" на місці пустиря на
Левандівці":
На розі вулиць Місячної і Сонячної вже багато років пустир. До
того ж зелених зон на Левандівці дуже небагато. Пропонуємо на місці даного
пустиря розбити тематичний сквер із зеленими насадженнями, лавочками та урнами, обігравши в оформленні
тему сонця. Дизайн-проєкт додається до проєкту.
З такого опису точно
зрозуміло: де планується об'єкт, чому він там потрібен, як він буде виглядати
(що включати) і чому цей проєкт більш конкурентний, ніж аналогічні (автор сам
зробив дизайн, сквер тематичний).
ОБГРУНТУВАННЯ БЕНЕФІЦІАРІВ ПРОЄКТУ (основні
групи мешканців, які зможуть користуватися результатами проєкту)
Опишіть, хто зможе
користуватися результатами проєкту. Чи будуть це жителі села, жителі громади і їхні гості,
відвідувачі однієї установи, або одна якась вікова або соціальна група, тільки
автомобілісти, тільки велосипедисти, мами з колясками, всі, у кого є ноутбуки,
або всі, хто любить спорт і т.д.
Величина обсягу групи користувачів ні в
якому разі не применшує необхідність реалізації вашого проєкту, але голосуючі
мають об'єктивно розуміти ситуацію, щоб оцінити і вигоди, і витрати.
ІНФОРМАЦІЯ ЩОДО ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ У РАЗІ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ
Зазначте очікуваний
результат від реалізації проєкту. Вкажіть скільки об’єктів буде
встановлено або відремонтовано, яка кількість людей зможе користуватися
результатом реалізації проєкту, тощо.
ПЛАН ЗАХОДІВ З РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЄКТУ (РОБОТИ, ПОСЛУГИ)
Коротко опишіть своє
бачення робіт, з яких має складатися ваш проєкт. Що повинно бути зроблено, щоб
з'явився результат? Це надасть додаткову інформацію виконавцям і розуміння щодо
вимог до процесу реалізації (а отже і результат буде влучнішим). План повинен відображати етапи виконання проєкту, зокрема закупівлю товарів, виконання робіт, надання послуг.
Наприклад, для того, щоб
упорядкувати дитячий майданчик, потрібно як мінімум (1) розробити дизайн-проєкт,
(2) скласти специфікацію обладнання, (3) провести тендер на закупівлю
обладнання, (4) підготувати майданчик, (5) встановити обладнання, (6) висадити
дерева, квіти, (7) протестувати обладнання, перевірити його на безпеку.
Даний розділ не є
обов'язковим, але допоможе усім зацікавленим сторонам краще уявити ваш проєкт.
КАТЕГОРІЯ ПРОЄКТУ*
Виберіть зі списку, до якої категорії належить проєкт. Цей список також
може вам допомогти під час пошуку ідеї для проєкту. Повний список категорій проєктів
і їх описів дивіться в Додатку 1.
НАСЕЛЕНИЙ ПУНКТ
Виберіть зі списку в якому населеному пункті буде реалізований
проєкт.
АДРЕСА ОБ'ЄКТУ
Вкажіть точно і чітко адресу проєкту: селище
(село), вулиця, номер будинку (по черзі через кому і без зазначення слів "сел.",
" вул.", "буд.").
ТИП ПРОЄКТУ*
Виберіть зі списку до
якого типу відноситься проєкт. Проєкти можливо розділити за суммою та по
старостинським округам:
Малі (Донець, Андріївка) (5 000-49 999грн.)
Великі (Донець, Андріївка) (50 000-100 000грн.)
Малі (Шебелинський,Пришибський, П’ятигірський
округи) (5 000-49 999грн.)
Великі (Шебелинський,Пришибський, П’ятигірський
округи) (50 000-100 000грн.)
БЮДЖЕТ (ГРН)*
Розрахуйте бюджет потрібний на реалізацію проєкту, розрахунки
повинні бути в гривнях.
РОЗРАХУНОК БЮДЖЕТУ*
Прикріпіть файл розрахунку бюджету в форматі .xls, .xlsx, .pdf, .jpeg, .doc, .docx.
Для цього спочатку складіть список всіх статей витрат, які необхідні проєкту. Статтями витрат можуть
бути не тільки матеріали, але і роботи пов’язані з доставкою, збіркою, попередньою
підготовкою, обмірами. Проєкт має реалізовуватися без розробки технічної документації.
У списку матеріалів не
пропустіть витратні матеріали, різні дрібниці і речі, які на перший погляд не
вимагають витрат (наприклад: саджанці квітів для
клумби, огорожа і т.д.).
Далі оцініть, який обсяг
кожного ресурсу необхідний (штук, кг, м, годин). Зберіть інформацію про
вартість одиниці необхідних ресурсів, використовуйте
інтернет-довідники. Записуйте роздрібні ціни, не намагайтеся розрахувати
величину знижки за обсяг або тендерні ціни. Перемножте
передбачуваний необхідний обсяг ресурсу на вартість одиниці і підсумуйте
отримані значення. Ця цифра і дорівнюватиме вашому підсумковому бюджету.
Якщо ви сумніваєтеся, чи
всі витрати включені, додайте під таблицю рядок «непередбачені витрати», «подорожчання
цін» і т.д. і запишіть туди не більше 10% від загального
бюджету. В разі відсутності дорожчання цін чи появи
непередбачуваних витрат виконавець має використати ці коштів для поліпшення
реалізації проекту.
ОЧІКУВАНИЙ ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ
ПРОЄКТУ*
Вкажіть скільки місяців потрібно для реалізації Вашого проєкту.
ЗАВАНТАЖИТИ ФОТО, КРЕСЛЕННЯ, СХЕМИ
Ви можете додати до проєктної заявки до 10 файлів, що пояснюють вашу ідею.
Це може бути зображення карти з нанесеною на неї ділянкою, де планується
розміщення, схема, креслення створюваного об'єкта, фірмовий стиль проєкту,
презентація, опис схожих рішень, фото аналогів. Допустимі формати файлів: doc,
docx, xls, xlsx, ppt, pptx, jpg, gif, png, pdf, txt. Максимальний обсяг кожного
файлу - до 10 Мб.
КІЛЬКІСТЬ ТИХ, ХТО ПІДТРИМАВ
ПРОЄКТ ПІДПИСОМ*
Вкажіть скільки людей підтримали Ваш проєкт
(не менше 10 осіб).
СКАНИ ПІДПИСНИХ ЛИСТІВ
ВСТАНОВЛЕНОЇ ФОРМИ*
Треба натиснути на «Зразок» та скачати файл,
роздрукувати його та пояснити свою ідею (у будь-якій формі) своїм друзям, родичам, сусідам.
Якщо вони згодні підтримати вашу ідею, попросіть їх підписатися на бланку.
Людина, що підписує, має вказати ПІБ, адресу
проживання, контактний номер телефону і поставити підпис.
Бланк заповнюється від
руки, треба зібрати 10 підписів, щоб подати проєкт. Коли необхідну кількість
підписів отримано, відскануйте / сфотографуйте заповнений бланк і додайте його
до проєктної заявки.
Як привернути увагу більшої кількості людей до вашого проєкту
·
Надавайте повний опис. Люди більш активно голосують за проєкт, якщо
розуміють, на кого і як він вплине.
·
Розкажіть, що станеться, якщо ваш проєкт буде реалізований і якщо не буде.
Поясніть, чому пропоноване вами рішення - найкраще з можливих.
·
Зробіть текст особистим. Люди більш охоче підтримають вас, якщо будуть
розуміти, чому для вас це важливо.
·
Розповідайте про проєкт. Проведіть промо-кампанію проєкту серед своїх
друзів, сусідів, підписників і друзів в соціальних мережах.
·
Поважайте інших. Не ображайте, не використовуйте мову ненависті і не
погрожуйте іншим, не принижуйте альтернативні проєкти і варіанти їхніх рішень.
Додаток 1
Категорії проєктів і
їх описи
1. Безпека та
громадський порядок – заходи, спрямовані на посилення громадського порядку,
безпеку громадян та захист їхньої власності.
2. Велоінфраструктура –
облаштування велосипедних доріжок, паркувальних місць та пунктів прокату
велосипедів.
3. Комунальне
господарство - облаштування та озеленення територій, облаштування дитячих
майданчиків, вуличне освітлення, поводження з відходами, поліпшення якості
питної води (бювети, тощо).
4. Енергозбереження –
заходи, спрямовані на енергозбереження.
5. Культура та туризм –
створення та розвиток закладів культурного напряму; організація культурного
дозвілля (фестивалі, вистави, концерти, конкурси, ярмарки, виставки); реставрація
архітектурних пам’яток; проєкти в області місцевого туризму та туристичної
інфраструктури.
6. Навколишнє середовище
– запобігання та ліквідація забруднення навколишнього середовища; охорона
природних ресурсів; організація безпритульних тварин; вигул свійських тварин.
7. Освіта – розвиток
установ позашкільної, шкільної освіти; організація просвітницьких заходів,
тренінгів, курсів, семінарів.
8. Охорона здоров’я –
розвиток медичної інфраструктури, покращення доступу до медичних установ та
доступності отримання медичних послуг; організація заходів, направлених на
ранню діагностику та профілактику захворювань; пропагування здорового способу
життя.
9.Соціальний захист –
розвиток закладів та заходи соціального спрямування; захист осіб з
інвалідністю, сиріт, непрацездатних осіб, пенсіонерів, багатодітних сімей;
забезпечення вільного доступу осіб з інвалідністю до об’єктів, закладів і
заходів міста.
10.Спорт – розвиток
закладів спортивно-оздоровчого напряму; організація спортивних заходів;
популяризація спорту та здорового способу життя.
11.Транспорт – доступ до
громадського транспорту; удосконалення мережі громадського транспорту; розвиток
екологічного громадського транспорту.
12.Телекомунікації,
зв’язок та інформаційні технології – автоматизація систем з надання послуг
мешканцям; інтерактивні карти; мобільні додатки щодо міської інфраструктури;
облаштування зон wi-fi.